Wspólne jadłospisowanie z partnerem czy rodziną? To się uda!

utworzone przez | lis 12, 2021 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Jadłospisy jesienno-zimowe są dostępne w różnych wariantach kalorycznych, jednak nie ma potrzeby kupować kilku wersji, jeśli chcesz do wspólnego gotowania i pałaszowania zaprosić drugą osobę lub nawet całą rodzinę!

Każda kaloryczność zawiera takie same posiłki. Różnią się jedynie dodatkami i wielkością porcji produktów skrobiowych tj. kaszy czy ryżu.

Jeśli chcesz dzielić jadłospis z partnerem, zacznij od wyliczenia Całkowitej Przemiany Materii (tutaj) dla siebie i dla niego/niej, a następnie ustal cel. Może chcesz zredukować wagę? Albo jadłospis ma służyć urozmaiceniu codziennego menu? Nie nam oceniać! Jeśli waga ma spadać, musisz być w ujemnym bilansie kalorycznym, więc odejmij od wartości 10-15% (jeśli nie chcesz zmieniać masy ciała to mniej kroków przed Tobą). Następnie ustal różnicę w ilości kalorii, które potrzebujesz Ty i partner.

Jak pokryć dodatkowe kalorie w prosty sposób?

Rozwiązań jest kilka: można zwiększyć porcje niektórych produktów lub dodać kolejny posiłek, który pokryje wyższe zapotrzebowanie. Decyzję pozostawiamy Wam. Chcemy zwrócić jednak uwagę na to, że może lepszą opcją będzie jedzenie kilku wspólnych posiłków, dla przykładu obiadu i kolacji? Zastanów się, czy wcześniej Wasze menu było identyczne? Pamiętaj: nic na siłę!

Gotowanie dla całej rodziny

Dodatkowa osoba do jadłospisu to prosta sprawa. Nieco trudniej będzie przeliczyć wszystko, jeśli do wspólnych posiłków dojdą nam jeszcze młodsi członkowie rodziny, którzy przeważnie są bardziej wybredni co do składników. Zamiast rwać włosy z głowy i ustalać odpowiednie proporcje dla pięciolatka to może… bardziej sobie zaufaj? Do tej pory na pewno udawało Ci się ogarnąć obiad dla całej rodziny bez zaprzątania sobie głowy kaloriami czy makroskładniami.

To dodatkowa frustracja, która może negatywnie wpłynąć na zmianę nawyków żywieniowych. Nie chcemy jej.

Jadłospisy będą wystarczającą zmianą oraz urozmaiceniem. Potrawy zawierają dużo warzyw i pełnoziarnistych zbóż, które są naszym sprzymierzeńcem w walce o sytość. Do tego dochodzi odpowiednia ilość białka i obecność owoców. Ochotę na słodkie zaspokajamy zdrowszą wersją deserów, lub po prostu słodkimi posiłkami tj. placuszki czy sernik na zimno. Co więcej, pokazujemy, że do uzyskania smaku i wydobycia aromatu wcale nie potrzeba smażenia na głębokim tłuszczu, a przypraw i odpowiedniej techniki kulinarnej.

Wprowadź propozycje do Waszego codziennego menu i na samym początku wspomagaj się naszymi proporcjami, odpowiednio zwiększając je ,,na oko”, żeby wystarczyło dla Całej rodziny.

Jeśli po dwóch tygodniach zauważysz, że waga zaczęła spadać to yass! – idziesz w dobrym kierunku. Jeśli stoi w miejscu lub wzrosła to dla Ciebie informacja, że dodało Ci się czegoś za dużo. Absolutnie nie traktuj tego w kategorii porażki lub błędu. Niech to będą dane do analizy. Masz kolejne, więc w następnym tygodniu zmniejsz nieco proporcje i ponownie obserwuj swoje ciało. Potrawy w jadłospisach są normalnymi posiłkami (na pewno część z nich dobrze znasz), tylko w bardziej dopracowanej i zbilansowanej wersji.

Kto wie, może tylko Ty będziesz wiedzieć, że pochodzą z naszych jadłospisów? 😉

 

M. 

Komentarze

Tutaj też się rozgadałam:

Jak dobrać kaloryczność?

Jak dobrać kaloryczność?

Wchodzimy w wyszukiwarkę i wpisujemy "kalkulator kalorii" lub "obliczenie przemiany materii". Możemy skorzystać z kilku dostępnych wzorów - w zależności od tego, którego użyjesz możesz otrzymać inną wartość (zależy również od założonego przez Ciebie współczynnika...

Co to jest porcja?

Co to jest porcja?

Cześć, dzień dobry!   Po przeczytaniu tytułu posta w Twojej głowie mogła pojawić się myśl, że zwariowałam, decydując się na napisanie artykułu wyjaśniającego znaczenie porcji. W sumie… porcja to ilość zjadanej żywności i tyle, prawda? TAK I NIE.   Jest to...